فیلم استرچ کشاورزی (سیلاژ) برای علوفه

فیلم استرچ کشاورزی یا سیلاژ

امروزه در سیستم کشاورزی دیگر استفاده از پلاستیک کاربرد چندانی ندارد. اما برای نگهداری و بسته بندی غلات و مواد غذایی از انواع نایلون استفاده می شود. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی فیلم استرچ علوفه بپردازیم. پس اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید تا پایان همراه ما باشید.

فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ چیست؟

فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ معمولا با هدف جلوگیری از نور خورشید و کمک به افزایش عمر علوفه به صورت چند لایه در بازار به فروش می رسد.

با توجه به اینکه علوفه برای تغذیه دام ها می باشد، در نتیجه لازم است از استرچ های پلاستیکی برای بسته بندی محصولات کشاورزی شان استفاده کنند.

به دلیل داشتن مزایای بسیار زیاد استفاده از سیلاژ های پلاستیکی برای بسته بندی محصولات کشاورزی، امروزه استفاده از این محصول بسیار پر کاربرد است.

فیلم استرچ کشاورزی چیست؟

فیلم استرچ کشاورزی که با نام نایلون علوفه نیز شناخته می شود، دارای جنس نازک و بسیار بادوام است. ضمن اینکه از پلی اتیلن تولید شده است.

این محصول خاصیت کشسانی بالایی داشته ضمن اینکه ضد آب است و نفوذ پذیری کمی دارد. همچنین در برابر پارگی بسیار مقاوم است. به همین دلیل از محبوبیت بسیار زیادی در صنایع گوناگون مانند کشاورزی برخوردار است.

برای مشاوره، استعلام قیمت و ثبت سفارش این فیلم استرچ ها با ما در تماس باشید:

تماس با کارشناسان:
02144929101

ویژگی های فیلم استرچ سیلاژ

  • مقاومت در برابر تابش آفتاب و رطوبت
  • قابلیت بازیافت به همین دلیل این محصول از محیط زیست محافظت می کند.
  • خاصیت کشسانی بالا
  • به دلیل برخورداری از خاصیت ایزوله شدن این محصول  کیفیت بسیار بالایی دارد.
  • پلی اتیلن از مواد اولیه مورد استفاده در تولید این محصول است.
  • این محصول فاقد مواد مضر مانند PIB است.
  • فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ در رنگ های مختلف و درصد UV مختلف تولید می شود.
  • ابعاد این محصول از عرض ۸ سانتی متر تا ۲۶۰ سانتی متر تولید می شود.
  • این محصول از ضخامت ۶ میکرون الی ۵۰ میکرون در بازار به فروش می رسد.

مهمترین مزایای فیلم استرچ کشاورزی

در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی مهم ترین مزایای فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ می پردازیم:

خاصیت کشسانی بالا

به دلیل داشتن خاصیت کشسانی بالا، استفاده از این فیلم استرچ کشاورزی برای بسته بندی اشیاء مورد استفاده قرار می گیرد و از خاصیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

مقاومت در برابر پارگی و سوراخ شدن

با توجه به استفاده از مواد اولیه با کیفیت در تولید فیلم استرچ کشاورزی، این محصول از مقاومت بسیار بالایی در برابر سوراخ شدن و پارگی برخوردار است. به همین دلیل می تواند مناسب ترین گزینه برای بسته بندی مواد غذایی باشد.

ضد آب و نفوذ ناپذیری

استفاده از این محصول برای محافظت از محصولات و علوفه در برابر هر گونه آلودگی و یا نفوذ رطوبت می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد زیرا دارای خاصیت ضد آب و نفوذ ناپذیر است.

وزن سبک

استفاده از فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ به دلیل داشتن وزن سبک دارای قابلیت حمل و نقل آسان است.

مقرون به صرفه

استفاده از این محصول در صنایع مختلف دارای قیمت ارزان و مقرون به صرفه است.

سازگار با محیط زیست

به دلیل اینکه فیلم استرچ های کشاورزی دارای خاصیت بازیافت است، استفاده از این محصول می تواند در حفاظت از محیط زیست بسیار موثر باشد.

کاربرد فیلم سیلاژ کشاورزی

با توجه به اینکه فیلم استرچ کشاورزی بسیار با دوام و نازک است، می تواند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل است که به عنوان یک محصول پر کاربرد و محبوب برای کشاورزان در سر تا سر جهان شناخته شده است.

این محصول دارای مقاومت بالا، قیمت مناسب و خاصیت انعطاف پذیری است و در سال های اخیر به دلیل افزایش تقاضای مشتریان، تولید کنندگان فراوانی اقدام به فعالیت در این زمینه کرده اند. در ادامه به معرفی مهم ترین کاربرد های فیلم استرچ کشاورزی می پردازیم:

۱. مالچ پاشی

استفاده به عنوان مالچ یکی از رایج ترین موارد استفاده از فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ در کشاورزی است. همچنین باید بگوییم استفاده از مالچ پهن شده روی خاک باعث کمک به حفظ رطوبت، تنظیم دما و جلوگیری از فرسایش خاک می شود.

۲. پوشش گلخانه

استفاده از فیلم استرچ در ساخت گلخانه‌ها و تونل‌های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به دلیل اینکه محیطی گرم و کنترل شده را برای گیاهان فراهم می کند، در نتیجه باعث کمک به بهبود عملکرد محصول می شود.

۳. بسته بندی علوفه

استفاده از فیلم استرچ کشاورزی برای بسته بندی علوفه هایی مانند کاه و یونجه کاربرد دارد. همچنین از این ماده برای محافظت محصولات در برابر آفات و رطوبت هوا هنگام حمل و نقل و ذخیره سازی استفاده می شود.

۴. سیلاژ

یکی از موارد کاربرد استرچ ها برای پوشش دهی مناسب به سیلاژ است که نوعی علوفه تخمیر شده برای خوراک دام می باشد. در نتیجه کیفیت محصولات به دلیل جلوگیری از ورود هوا حفظ می شود.

در واقع می توان گفت فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ محصولی پر کاربرد برای پوشاندن سیلاژ در دسته استرچ ها شناخته شده است.

۵. کنترل باد

برای ایجاد بادگیر در باغ ها و مزارع از فیلم استرچ استفاده می شود زیرا این محصول از ایجاد آسیب به دلیل وزش باد های شدید جلوگیری می کند.

۶. کنترل گرد و غبار

برای کنترل گرد و غبار خصوصا در جاده های خاکی و مکان هایی که به امور مربوط به ساخت و ساز پرداخته می شود، استفاده از این محصول می تواند از پراکندگی ذرات غبار جلوگیری کند؛ در نتیجه در کاهش آلودگی نقش حائز اهمیتی دارد.

۷. محافظت از محصولات

برای محافظت از محصولات در برابر بیماری ها و آفات از فیلم استرچ استفاده می شود. همچنین استفاده از آن برای کمک به افزایش ماندگاری و به تاخیر انداختن رسیدن میوه ها بسیار موثر است. (فیلم استرچ مواد غذایی)

۸. ساخت کیسه

یکی از موارد کاربرد فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ در ساخت کیسه های مختلفی است که معمولا در بسته بندی بذر ها، مواد شیمیایی و کود ها کاربرد دارد.

۹. تعمیرات موقت

برای تعمیرات موقت تجهیزات کشاورزی مانند: لوله ها، مخازن و شیلنگ ها از فیلم استرچ کشاورزی استفاده می شود.

۱۰. مصارف متفرقه

شما می توانید از این محصول برای مصارف مختلفی از جمله جداسازی، پوشش، عایق بندی و علامت گذاری استفاده کنید. (فیلم استرچ صنعتی)

فیلم استرچ علوفه کشاورزی

کدام محصولات سیلاژ می‌شوند؟

یکی از مهم ترین اهداف اصلی در تغذیه مزارع برای فصل زمستان و پاییز استفاده از سیلو است. بنابراین از این روش برای تمام محصولات کشاورزی و خوراک دام استفاده می شود.

استفاده از محصولات نایلونی کشش با روکش پلاستیکی می تواند از مواد غذایی در شرایط کاملا بهداشتی محافظت کند. بنابراین در ادامه مطلب به بررسی کاربرد های علوفه سیلو شده می پردازیم:

ذرت

با توجه به اینکه ذرت از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است، در نتیجه به راحتی هضم می شود و انرژی بسیار بالایی دارد. به همین دلیل از آن برای تولید دانه یا خوراک در برخی گاوداری ها و مزارع لبنی استفاده می شود.

علوفه

یکی از متنوع ترین محصولات تولیدی که غالبا در مزارع بزرگ کشت و تولید می شود، سیلوی چمن می باشد. در واقع می توان گفت یونجه دارای سطح بالایی از پروتئین است و طعم بسیار خوبی دارد. به همین دلیل می توان آن را در زمستان های سرد و تابستان های خشک کشت کرد.

به صورت کلی می توان گفت یونجه از مواد مغذی بسیار زیادی در مقایسه با سایر علوفه ها برخوردار است. همچنین باید بگوییم این دانه در خاک های حاصل خیز که دارای سطح Ph بالا است کاشته می شود.

نیشکر

یکی از محصولات جانبی نیشکر که معمولا بعد از برداشت در مزرعه باقی می ماند، سیلو نیشکر است. به همین دلیل شرکت های نیشکر برگ و ضایعات آن را به مزارع به عنوان سیلو می فرستند.

جو

کشت جو قابلیت رشد بیشتری در مقایسه با سایر علوفه ها در هر هکتار دارد؛ خصوصا اگر کود آن نیتروژن باشد. بنابراین باید بگوییم که جو یکی از ساده ترین و در عین حال بهترین محصولات کشاورزی برای تغذیه دام و طیور شناخته شده است که قابلیت رشد کردن در شرایط آب و هوایی خشک را نیز دارد.

گندم

استفاده از گندم به عنوان یک محصول پاییزی پر مصرف برای تغذیه گاو های شیری مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن اینکه سرشار از مواد مغذی است.

تولید کننده فیلم استرچ علوفه

امروزه فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ با نام نایلون بسته بندی علوفه و نایلون کشاورزی نیز در بازار به فروش می رسد و معمول برای نگهداری از ذرت، سیلو و یونجه کاربرد دارد.

همچنین باید بگوییم که تولید کنندگان فیلم استرچ علوفه برای کمک به حفظ ارزش غذایی مواد و جلوگیری از فرآیند های تخمیر نامطلوب از بهترین مواد پلی اتیلن و به روز ترین دستگاه ها برای ساخت این محصول استفاده می کنند. به همین دلیل فیلم استرچ های علوفه کیفیت بسیار بالایی دارد.

در واقع باید بگوییم استفاده از فیلم استرچ یا نایلون یکی از راه کار های بسیار مهم و به صرفه برای نگهداری بیشتر علوفه است.

مصرف سیلاژ برای کشاورزان و دامداران باعث می شود تا بتوانند در فصول سرد سال که مراتع فاقد پوشش گیاهی مناسب هستند، برای غذای گاو و گوسفند های شان استفاده کنند.

در واقع تولید کنندگان مثل اطلس پلاستیک فجر تلاش می کنند پس از اینکه علوفه مورد نیاز کاملا خشک شد بریده شده و برای کمک به حفظ ارزش غذایی آن مانند پروتئین ها و قند ها این محصول را با فیلم استرچ بسته بندی کنند.

فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ می تواند از علوفه برای طولانی مدت به نحوی نگهداری کند که تغییر در رنگ و طعم آن ایجاد نشود.

این محصول به دلیل داشتن کشش مناسب در کاهش هزینه های شما بسیار موثر است. ضمن اینکه شما می توانید محصولات بسته بندی شده توسط فیلم استرچ را به نقاط مختلف حمل و ارسال کنید.

عوامل موثر در قیمت فیلم استرچ

در ادامه به معرفی و بررسی مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت فیلم استرچ بسته بندی می پردازیم:

  • میزان ضخامت فیلم استرچ
  • تعداد لایه‌های فیلم استرچ
  • خاصیت کشسانی و میزان استحکام استرچ
  • قابلیت چسبندگی سلفون استرچ
  • میزان مقاومت استرچ در برابر اشعه یووی و فرابنفش خورشید
  • میزان کیفیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت استرچ
  • کیفیت رنگ استفاده شده برای تولید سلفون‌های رنگی

برای استعلام دقیق قیمت میتوانید تماس بگیرید.

سفارش مشتری چطور باعث تغییر قیمت فیلم استرچ می‌شود؟

قیمت فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ می تواند تحت تاثیر مواد افزودنی مانند افزودنی ضد گرما، ضد سرما، ضد فرابنفش، ضد اشعه یووی دچار نوسان و تغییر شود.

همچنین باید بگوییم از جمله عوامل مهمی که در تغییر قیمت فیلم استرچ بسیار مهم است، تعداد لایه های فیلم، تغییر ضخامت و… است. بنابراین مشتری می تواند با تقاضای سفارش کم و اضافه کردن به ضخامت و تعداد لایه های آن قیمت این محصول را تغییر دهد.

یکی دیگر از موارد مهم شفاف و یا رنگی بودن این محصول است. همچنین ابعاد فیلم استرچ بنابر خواست مشتری می تواند در قیمت آن موثر باشد.

نتیجه گیری و اطلاعات درباره کارخانه

در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات بسیار مناسبی را درباره فیلم استرچ علوفه یا سیلاژ همچنین مهم ترین مزایای آن در اختیار شما مخاطبان محترم قرار دهیم.

همچنین می توانید با مطالعه موارد گفته شده اطلاعات تان را در مورد مهم ترین کاربرد های فیلم استرچ و عوامل موثر در قیمت آن افزایش دهید.

اولین فاز گروه کارخانجات اطلس پلاستیک فجدر سال 1367 با هدف تولید انواع نایلون بسته بندی در منطقه فیروز بهرام شروع به فعالیت نمود و در سال 1380 دومین فاز این گروه صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد به بهره برداری رسید. اکنون با استعانت از خداوند متعال و با هدف توسعه تولیدات ملی و اشتغال زایی و قطع وابستگی ایران اسلامی به سایر کشورها، در حال راه اندازی فاز سوم توسعه گروه کارخانجات اطلس پلاستیک فجر به عنوان بزرگترین قطب تولید نایلونهای بسته بندی ایران در شهرک صنعتی شمس آباد می باشیم.

هم اکنون این گروه صنعتی دارای بیش از 50 خط تولید انواع نایلون بسته ­بندی، نایلون حبابدار ضربه گیر، کیسه نایلون حبابدار دوخته شده، نایلون شیرینگ، نایلون و سلفون محافظ پشت چسبدار، لیبل پروفیل و فیلم استرچ با قابلیت چاپ و دوخت نایلون است.