نایلون گلخانه ای | پلاستیک گلخانه ای

نایلون گلخانه ای

یکی از بهترین انواع نایلون ها که معمولا در مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر برای پوشاندن گلخانه ها کاربرد دارد نایلون گلخانه ای است. همچنین از این نایلون می توانید در سایر موارد نیز استفاده کنید.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مناسبی را درباره بهترین نایلون های گلخانه ای و انواع آن کسب نمایید.

نایلون گلخانه چیست؟

نایلون های گلخانه ای پوششی نایلونی از جنس پلاستیک در ابعاد عریض تک لایه تا سه لایه هستند که دارای افزودنی های مختلف می باشند؛ به همین دلیل قابلیت ماندگاری را در شرایط آب و هوایی مختلف دارند.

نکته بسیار مهم در مورد این قبیل از نایلون ها این است که در مقایسه با سایر پوشش های گلخانه ای مانند: اکریلیک، فایبر گلاس، طلق و شیشه از قیمت مناسب تری برخوردار است.

اطلس پلاستیک فجر تولید کننده و فروشنده نایلون گلخانه در حوزه های (پلاستیک تک لایه گلخانه ای)، (پلاستیک دو لایه گلخانه ای)، (پلاستیک سه لایه گلخانه ای) و (پلاستیک پنج لایه گلخانه ای) هست. برای مشاوره خرید و استعلام قیمت تماس بگیرید:

تماس با کارشناسان:
02144929101

دلیل استفاده از نایلون برای پوشش گلخانه

برای پوشاندن سقف گلخانه ها در گذشته از شیشه استفاده می شد. اما امروزه به دلیل داشتن معایب فراوان شیشه، از نایلون گلخانه ای استفاده می شود.

استفاده از شیشه دارای معایبی نظیر مقاومت کم در برابر گرما و سرما، هزینه بالا و… است. در حالی که کاربرد نایلون های گلخانه دارای این مشکلات نیست.

مزایای استفاده از پلاستیک گلخانه ای

  • داشتن قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با سایر پوشش های موجود
  • امکان نصب آسان نایلون و جابه جایی راحت در صورت نیاز
  • احتیاجی به استفاده از اسکلت بندی آجری یا بتنی ندارد و وزن آن کم است.
  • علاوه بر امکان عایق بندی گلخانه به صورت استاندارد پوشش دهی فضا را انجام می دهد.
  • مقاومت در برابر گرما و سرما
  • عدم عبور اشعه ی مادون قرمز و فرا بنفش خورشید
  • شما می توانید به اندازه نایلون در صورت افزایش متراژ گلخانه با هزینه ای کم اضافه کنید.

نایلون گلخانه چگونه ساخته می شود؟

نایلون گلخانه ای بر پایه ی پلی اتیلن ساخته شده و بسیار پر مصرف است؛ به همین دلیل در ابعاد و متراژ های مختلف بنابر نیاز مشتریان در بازار به فروش می رسد.

ضمن اینکه می توانید از نایلون های حبابدار برای پوشش دهی مناسب گیاهان نیز استفاده کنید.

در ادامه به معرفی انواع نایلون های گلخانه ای با توجه به کاربرد مواد اولیه در آن می پردازیم.

پلاستیک گلخانه ای

انواع نایلون گلخانه ای

انواع نایلون گلخانه ای به شرح زیر است:

نایلون پلی اتیلن

یکی از محبوب ترین اقسام نایلون های گلخانه که از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است، نایلون پلی اتیلن شناخته شده که دوام بسیار بالایی نیز دارد. در واقع شما می توانید با استفاده از این نایلون به مدت 1 الی 2 سال گلخانه ی خود را پوشش دهید.

نایلون کوپلیمر

این مدل از نایلون های گلخانه ای بر پایه ی پلی اتیلن ساخته شده است و به دلیل ایجاد برخی از تغییرات شیمیایی از دوام بیشتری برخوردار است. برای مثال می توان گفت شما می توانید از این محصول برای 3 الی 4 سال استفاده کرده و پس از آن اقدام به تعویض آن کنید.

نایلون پلی وینیل

این مدل نایلون گلخانه‌ای به دلیل داشتن طول عمر 5 ساله یکی از بهترین و مرغوب ترین نمونه های نایلون گلخانه ای محسوب می شود.

نایلون پلی کربنات

این نمونه نایلون به دلیل استفاده از پلی کربنات در ساخت آن می تواند بهترین میزان پوشش دهی را برای تان به وجود آورد. همچنین از مقاومت و دوام بسیار بالایی در مقایسه با نمونه های گفته شده برخوردار است.

با توجه به اینکه این نایلون تا 10 سال برای تان دوام و ماندگاری دارد، پیشنهاد می کنیم در خرید این محصول کیفیت را بیشتر از قیمت آن مدنظر قرار دهید.

ابعاد پلاستیک گلخانه‌ای

با توجه به اینکه در گذشته نایلون های عریض برای پوشش دهی مناسب سر تا سر گلخانه ها وجود نداشت و افراد می بایست از به هم متصل کردن چندین نایلون به صورت متوالی استفاده می کردند، امروزه نایلون های عریض تولید شده است.

در واقع باید بگوییم برای عایق بندی دقیق و مناسب لازم بود لبه های نایلون روی هم قرار گیرد؛ به همین دلیل مقدار زیادی از آن به هدر می رود. اما تولید نایلون های گلخانه ای در عرض 12 متری و 14 متری این نیاز بسیاری از مشتریان را بر طرف کرده است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت استفاده از این نمونه از نایلون گلخانه علاوه بر صرفه جویی در مصرف پلاستیک باعث عایق بندی مناسب می شود.

نکات مهم برای خرید بهترین نایلون گلخانه ای

اگر می خواهید برای خرید پلاستیک گلخانه ای مناسب اقدام کنید، لازم است علاوه بر نکات گفته شده موارد زیر را در نظر بگیرید:

شفافیت

یکی از مهم ترین عواملی که در میزان کیفیت این قبیل نایلون های ساخته شده از پلیمر بسیار موثر است، پلیمر استفاده شده در آن می باشد.

در واقع می توان گفت اگر در تولید نایلون از مواد بهتری استفاده شود، این محصول شفافیت بیشتری خواهد داشت و در صورت کدر بودن مشخص می شود که از مواد اولیه درجه 2 و 3 استفاده شده است.

همچنین باید بگوییم شفافیت علاوه بر جنس نایلون باعث می شود نور خورشید بهتر به گیاهان برسد و در نتیجه عملکرد مناسب تری خواهد داشت.

دوام

نایلون گلخانه باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد؛ زیرا می خواهد از سقف گلخانه در برابر عوامل آسیب زایی مانند برف، باران، تابش نور خورشید و… محافظت کند.

بنابراین اگر دوام مناسبی نداشته باشد، شما مجبور خواهید بود هزینه ی دیگری کرده و محصول جدیدی را خریداری کنید؛ زیرا نایلون های بی کیفیت به سرعت از بین می رود.

کاربرد نایلون های گلخانه

به صورت کلی باید بگوییم که از  نایلون های گلخانه‌ای برای دو هدف استفاده می شود که در ادامه مطلب به بررسی آن می پردازیم:

  1. برای اینکه نور خورشید به شکل مناسبی داخل گلخانه توزیع شود و پخش یکنواختی داشته باشد از این قبیل نایلون ها استفاده می کنند.
  2. محافظت از گیاهان در برابر عوامل مضر و خطرناکی مانند اشعه ی ماوراء بنفش خورشید و دیگر آسیب های محیطی.

با توجه به اینکه این نایلون های پلاستیکی دارای ویژگی مشترک ضد اشعه ی ماورای بنفش خورشید هستند، اما کیفیت آن ها بر اساس افزودنی ها و ترکیباتی که در تولید آن مورد استفاده قرار می گیرد معین می شود.

کاربرد و قیمت نایلون گلخانه ای از تولید کننده

قیمت نایلون های گلخانه ای

همانطور که گفته شد مواد اولیه استفاده شده در تولید نایلون های گلخانه ای حرف اول را در تعیین قیمت آن دارد. همچنین باید بگوییم که به صورت کلی از مواد پتروشیمی اولیه و پلی اتیلن برای تولید این محصول استفاده می شود. اما هر چه افزودنی های آن بیشتر باشد در نتیجه از قیمت بالاتری برخوردار است.

برای استعلام قیمت دقیق تماس بگیرید.

برای مثال استفاده از مواد برقی کننده، رطوبت گیرها و گرانول مستربچ می تواند باعث افزایش قیمت نایلون گلخانه ای شود.

عوامل تاثیر گذار در قیمت نایلون گلخانه ای

نوع نایلون

با توجه به کاربرد های متنوع نایلون ها در امور کشاورزی و گلخانه ای انتخاب این محصول باید بر اساس نیاز مشتریان باشد.

برای مثال می توان گفت قیمت نایلون های عریض کشاورزی و گلخانه ای قیمت کمتری در مقایسه با نایلکس های فروشگاهی دارد.

کیفیت مواد اولیه

یکی از عوامل موثر و تعیین کننده در قیمت نایلون گلخانه ای کیفیت مواد اولیه است. در واقع باید بگوییم که هر چه کیفیت مواد اولیه بیشتر باشد، در نتیجه این محصول از کیفیت بیشتری برخوردار بوده و گران تر است.

با توجه به وجود نایلون های درجه 2 و 3 در بازار، بهتر است این محصول با توجه به کاربرد مورد نظرتان انتخاب شود.

برای مثال برای تولید کیسه زباله بهتر است از مواد اولیه درجه 2 و برای بسته بندی مواد غذایی از نایلون های با کیفیت استفاده شود.

قیمت مواد اولیه

وجود نوسانات قیمت در مواد اولیه پتروشیمی می تواند تاثیر بسیار زیادی در قیمت این محصول داشته باشد.

همچنین در صورت بروز نوسانات قیمت در خرید نرخ ارز، مواد اولیه پتروشیمی، نفت خام و… می تواند در قیمت پلاستیک بسیار موثر باشد.

وزن نایلون

با توجه به اینکه نایلون ها بر اساس وزن قیمت گذاری می شوند، لازم است بگوییم هر اندازه که وزن نایلون بیشتر باشد از قیمت بالاتری برخوردار است.

ابعاد

هر اندازه که متراژ نایلون گلخانه ای بیشتر باشد، در نتیجه از قیمت بالاتری برخوردار است در واقع باید بگوییم که اندازه و ابعاد نقش بسیار موثری در قیمت این محصول دارد.

ضخامت

به میزانی که نایلون مورد نظر استحکام و مقاومت بالاتری داشته باشد، دارای وزن بیشتری است و ضخامت بیشتری دارد. در نتیجه قیمت نایلون هم افزایش می یابد.

تعداد لایه ها

تعداد لایه های تشکیل دهنده نایلون های گلخانه می تواند در میزان قیمت این محصول تاثیر گذار باشد. در واقع باید بگوییم هر چه تعداد لایه ها بیشتر باشد، در نتیجه محصول ضخیم تر است قیمت بالاتری دارد.

در واقع باید بگوییم در صورتی که محصول مورد نظر شما ضخیم تر بوده و تعداد لایه های بیشتری داشته باشد، گران تر است.

استفاده از افزودنی ‌ها

میزان افزودنی های لازم برای تولید نایلون گلخانه ای می تواند از پارامتر های بسیار مهم در تعیین قیمت این محصول باشد.

برای مثال می توان گفت قیمت این محصول می تواند با توجه به خاصیت ضد الکتریسیته بودن، ضد سرما و گرما، ضد اشعه یووی بودن متغیر باشد.

در واقع باید بگوییم که اگر با توجه به درخواست و نیاز مشتریان مواد بیشتری به افزودنی های موجود در این محصول اضافه شود، در نتیجه نایلون مقاومت بیشتری داشته و از دوام بالاتری برخوردار است.

چاپ نایلون

در صورتی که مشتریان بخواهند روی محصول شان از چاپ تصویر، متون تبلیغاتی و الگو ها استفاده شود، در قیمت نهایی این محصول اثر گذار است. در صورتی که محصول مورد نظر شما دارای تصاویر چاپ شده باشد قیمت گران تری خواهد داشت.

حجم سفارش

در صورتی که قصد خرید این محصول را به صورت عمده دارید می توانید آن را با قیمت کمتری خریداری کنید. در واقع باید بگوییم در صورت بالا بودن حجم سفارش محصول، قیمت خرید آن کمتر و با تخفیفاتی همراه خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا نایلون های گلخانه ای به صورت مستقیم از کارخانه خریداری شود.

اطلس پلاستیک فجر تولید کننده این نایلون های گلخانه‌ای هست. این کارخانه با تجربه بالا در خصوص تولید انواع فیلم استرچ، پلاستیک و نایلون بسیار خوش نام هست و محصولات با کیفیتی تولید میکند. ما یکی از بهترین گزینه های تولید کنندگان نایلون گلخانه ای شما برای خرید این محصول هستیم.

همچنین در شرکت ما نایلون شیرینگ حرارتی نیز به فروش میرسد.

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات بسیار مناسبی را درباره نایلون گلخانه ای و انواع آن همچنین مهم ترین مزایای استفاده از این محصول در اختیار شما مخاطبان محترم قرار دهیم.

همچنین شما می توانید با مطالعه موارد گفته شده اطلاعات تان را درباره عوامل تاثیر گذار در قیمت خرید این محصول و مهم ترین عواملی که لازم است هنگام خرید مدنظر قرار دهید افزایش دهید.

برای مشاهده محصولات دیگر مثل فیلم استرچ، میتوانید از منوی بالای سایت استفاده کنید.