فیلم استرچ صنعتی

کاربرد و خرید فیلم استرچ صنعتی

امروزه وجود برندهای مختلف در بازار باعث شده فضای رقابتی شدیدی برای فروش محصولات وجود داشته باشد. علاوه بر کیفیت محصول، یکی دیگر از عناصر تاثیرگذار برای فروش بیشتر، طریق بسته‌بندی است. بسته‌بندی بهتر موجب می‌شود مشتریان به سمت محصول شما جذب شوند. فیلم استرچ صنعتی یکی از مواد اولیه بسته‌بندی مواد غذایی است که کاربرد بسیاری دارد.

فیلم استرچ صنعتی چیست؟

چنانچه به اطراف بسته‌بندی محصولاتی مانند نوشابه، آب معدنی، لوازم خانگی و… دقت کنید، متوجه می‌شوید که یک پوشش نایلونی اطراف آن‌ها کشیده شده است. فیلم استرچ صنعتی نوعی نایلون نازک با ضخامتی در حد چند میکرون است که در انواع مختلفی تولید شده و برای بسته‌بندی محصولات صنایع مختلف به کار می‌رود.

تماس با کارشناسان فروش:
02144929101

فیلم استرچ صنعتی موجب می‌شود محصول یا کارتن آن از آب خوردگی و ضربه در امان باشد. فیلم استرچ براق است و بسته‌بندی شیک‌تری برای محصولات فراهم می‌کند. برای بسته‌بندی محصولات با استفاده از این مواد اولیه، از دستگاه تولید استرچ صنعتی استفاده می‌شود. بدین منظور رول سلفون استرچ صنعتی درون دستگاه قرار گرفته و بسته‌بندی محصول انجام می‌گیرد. استرچ پالت صنعتی تمامی اقلام را محکم کنار هم نگه می‌دارد.

بسته‌بندی کششی با استفاده از فیلم استرچ کمک می‌کند وسایل بزرگ در حین جابه‌جایی آسیب نبینند. به عنوان نمونه، استرچ برای جا به جایی مبلمان و میز ناهارخوری استفاده می‌شود تا این دست از لوازم خانگی در حین حمل و نقل آسیب نبینند. با استفاده از این محصول می‌توان از سایر تجهیزات صنعتی نیز محافظت کرد.

روش تولید فیلم استرچ صنعتی

به طور کلی استرچ صنعتی به دو صورت تولید می‌شود. روش اول دمشی یا همان Blown Stretch Film است که گران‌تر بوده و مقاومت و قدرت کششی بیشتری دارد. همچنین فیلم استرچ تولیدی به روش دمشی، هنگام استفاده صدای زیادی تولید می‌کند. روش دوم ریخته‌گری یا Stretch Film Cast است که قابلیت چسبندگی دوطرفه داشته و صدای کمتری دارد. این نوع فیلم استرچ بعد از استفاده به حالت اول باز نمیگردد، قدرت چسبندگی آن نآن کمتر بوده و با قیمت پایین‌تری تولید می‌شود. شایان ذکر است که مواد اولیه مورد استفاده در هر دو روش ترموپلاستیک است و تنها در فرایند تولید استرچ تفاوت دارند.

تولید فیلم استرچ صنعتی

انواع فیلم استرچ صنعتی

فیلم استرچ صنعتی در انواع مختلفی تولید می‌شوند:

فیلم استرچ سوپر پاور

این نوع فیلم استرچ صنعتی، قدرت کشش زیادی دارد و بهترین گزینه برای دسته‌بندی محصولات بزرگ در کارخانه‌های مختلف است. استرچ سوپر پاور چندین برابر اندازه خود کشش پیدا می‌کند و با هزینه کمتر می‌توانید بارهای بیشتری را پالت‌بندی کنید. این محصول خاصیت چسبندگی دارد و برای بسته‌بندی محصولات نیازی به چسب نخواهید داشت.

فیلم استرچ معمولی

استرچ‌های پرکشش برای صنایع کوچک چندان کاربردی نیستند؛ به همین دلیل بهتر است برای صرفه جویی در هزینه، از استرچ معمولی با قدرت کشش کمتر استفاده شود. این محصول چسبندگی بالا و کشش قابل قبولی داشته و از ضربه و رطوبت جلوگیری می‌کند. یک مزیت قابل توجه‌ای که این نوع استرچ صنعتی دارد این است که به صورت رنگی تولید شده و می‌توان محصولات را به شیوه ای متمایز بسته بندی کرد.

فیلم استرچ سیلاژ

بسیاری از افراد پلاستیک سیلاژ را نوعی فیلم استرچ در نظر نمی‌گیرند؛ در صورتی که سیلاژ در حقیقت نوعی استرچ است که خاصیت آنتی یو وی داشته و برای تامین غذا در روزهای سرد سال و فصل زمستان به کار می‌رود. استرچ صنعتی سیلاژ برای صنعت دامداری به کار می‌رود و از محصولاتی مانند یونجه، علف و… در برابر رطوبت و هوازدگی محافظت می‌کند.

فیلم استرچ مالچ

نایلون مالچ در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می‌شود و در صنعت کشاورزی کاربرد گسترده‌ای دارد. مالچ به عنوان لایه محافظ بر روی خاک قرار می‌گیرد و رشد علف‌های هرز را کاهش می‌دهد. همچنین نایلون مالچ شرایط خاک را بهبود می‌دهد. این محصول معمولاً در رنگ مشکی یا سفید تولید می‌شود. (فیلم استرچ کشاورزی)

فیلم استرچ غذایی

استرچ غذایی هم برای آشپزخانه‌های خانگی به کار گرفته می‌شود و هم در کارخانه‌های تولید مواد غذایی و رستوران‌ها کاربرد دارد. این محصول در شرایطی کاملاً ایزوله و بهداشتی تولید می‌شود و در تماس با غذا هیچگونه مشکلی ایجاد نمی‌کند. استرچ صنعتی پی وی سی خطرناک بوده و بر اساس آزمایشات ممکن است در طولانی مدت سرطان‌زا باشد. به همین دلیل استفاده از استرچ غذایی با ماده اولیه پلی اتیلن مورد تایید بوده و دارای استاندارد جهانی و سیب سلامت است.

یک فیلم استرچ صنعتی باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

فیلم استرچ در ضخامت و سایزهای مختلفی تولید می‌شود. یک استرچ باکیفیت باید از شفافیت و ضخامت کافی برخوردار باشد تا بتواند در برابر اشعه خورشید و رطوبت مقاومت کند. همچنین کشش فیلم استرچ نیز اهمیت دارد و باید تمامی ابعاد محصول را به صورت کامل در بر بگیرد. بسته‌بندی محصولات با استرچ صنعتی باید با استفاده از دستگاه صورت بگیرد؛ در غیراینصورت محصول به اندازه کافی کش نیامده و موجب هدر رفت هزینه می‌شود. استرچ را می‌توان با توجه به اندازه کالا شخصی‌سازی نمود و متناسب با عرض و ضخامت دلخواه سفارش داد.

فیلم استرچ صنعتی با خانگی چه تفاوتی دارد؟

بسیاری از خانم‌های خانه دار از استرچ خانگی در منزل استفاده می‌کنند که کاربرد آن نگهداری غذا در یخچال یا مهمانی است. فیلم استرچ صنعتی به صورت گسترده برای بسته‌بندی محصولات در کارگاه‌ها و صنایع بزرگ به کار گرفته می‌شود. استرچ خانگی با استفاده از دست اعمال می‌شود و کشش کمتری دارد. از آنجا که استرچ صنعتی دارای قابلیت کشش بیشتری است، باید برای استفاده از آن از دستگاه کمک گرفت.

قیمت خرید فیلم استرچ صنعتی

قیمت استرچ صنعتی

عوامل گوناگونی وجود دارند که فارغ از نوع استرچ، بر قیمت این محصول تاثیر می‌گذارند. تولید استرچ با استفاده از نفت و گاز صورت می‌گیرد؛ در نتیجه هرگونه تغییر در نرخ این موارد، موجب تغییر قیمت استرچ خواهد شد. دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت استرچ صنعتی عبارتند از:

  • ضخامت و عرض
  • کیفیت
  • برند محصول
  • ماده اولیه
  • رنگ
  • درصد کشش
  • تعداد لایه

 نتیجه‌گیری

اینکه چه نوع بسته‌بندی برای محصولات بهتر است، همواره یکی از سوالات متداول بسیاری از کارفرمایان و صاحبین کسب‌وکار به شمار می‌رود. فیلم استرچ، راه‌حلی ایده آل برای بسته‌بندی کالاهای مختلف است که راندمان بخش ارسال محصولات و نگهداری را افزایش داده و موجب کاهش هزینه‌های نهایی می‌شود. چنانچه به‌دنبال خرید فیلم استرچ صنعتی باکیفیت با قیمتی مقرون‌به‌صرفه هستید، می‌توانید از وب سایت شرکت اطلس پلاستیک فجر دیدن کنید. این مجموعه معتبر در زمینه تولید استرچ غذایی و غیرغذایی فعالیت کرده و استرچ‌های تولیدی آن در کنار کیفیت بالا، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. برای این کار از راه های مختلف ارتباطی، میتوانید با ما تماس بگیرید.